שבת מיוחדת בעזרת אחים

לאחר שבת מרוממת במיוחד הרים יו"ר ארגון עזרת אחים הרב אבריימי קאפ את גביע ההבדלה ועיניו התמלאו דמעות של שמחה, והיו לו את כל הסיבות שבעולם לשמוח, למה?

כידוע לפני כחודש נפתח ברמת בית שמש ד' מרכז לנער המיוחד של ארגון עזרת אחים, בניהולו של ר' דניאל קוגלר.


הסיבה לשמחה הגדולה הזו היא: שהשבת היתה שבת מיוחדת ומרוממת, עשרים נערים בעלי צרכים מיוחדים, חלקם ברמת תפקוד נמוכה במיוחד, התארחו במרכז לנער המיוחד ברמה ד', למותר לציין איך האירוח הקל על עשרים המשפחות, לחסד הגדול הזה נרתמו עשרה מדריכים מסורים במיוחד.

זהו חסד אמיתי. כל אחד ואחד מהמתנדבים הפקיר את עצמו ואת משפחתו לטובת השבת הזאת, בה נדרש לטפל בנערים מיוחדים במשך 30 שעות – מיום שישי בצהריים ועד למוצ"ש – על כל המשתמע מכך.

משפחות שלמות נרתמו וסייעו בבישולים קינוחים ואפיית עוגות, אחת המאפיות תרמה חלות ועוגות, יישר כח גדול, איזה עם נפלא יש לנו. ארגון עזרת אחים לא חסך בממתקים פיצוחים עוגות ועוד דברים טובים שישמחו את הנערים המיוחדים.

בזכותם של הרב אבריימי קאפ ומנהל המרכז ר' דניאל קוגלר עשרים משפחות זכו לאור גדול השבת. "אין לך שמחה גדולה מזו" אומר לנו הרב קאפ.

ר' דניאל קוגלר מדגיש כי הגיבורים האמיתיים אלו המדריכים: "כמה אנשים אתה מכיר שמוכנים להחליף טיטול לנער בן 18?"

זהו סיפור גדול על אנשים גדולים, סיפור על שבת אחת של חסד בבית שמש, סיפור שיש בו רק גיבורים.

לאחר שסיימנו את ביקורינו ב'עזרת אחים' שאלנו את הרב קאפ, מה הנגרר עם המיתוג של עזרת אחים הניצב על יד בתי הכנסת ברמה ד' עושה שם?

"אה… זה?", השיב הרב קאפ בפשטות, "לא היה לבתי הכנסת מים אז הבאנו להם מעזרת אחים 'נגרר מים'.

כל מילה נוספת, מיותרת.