צדקה תציל ממות

יהודי שהחליט לסייע בגיוס סכום כסף לא מבוטל לצדקה, מספר על נס הצלה מיוחד שזכה לראות באופן מיידי

"תפסתי אותה בשתי הידיים, ניסיתי לראות אם היא הכניסה משהו לפה, דפקתי לה על הגב… כלום לא עזר…"

 

 

את המעשה הבא שמעתי מפיו של אחד מוותיקי המתנדבים בארגון החסד 'עזרת אחים' בבית שמש.

הרב יוחנן קליגר (שם בדוי), הוא תושב ותיק בבית שמש, ואת זמנו הפנוי הוא אוהב להקדיש להתנדבות בארגון 'עזרת אחים'.

כשאין לו זמן פנוי, דואג הרב קליגר לפנות זמן באופן יזום, ובלבד שיוכל לסייע לארגון החסד.

חיבה יתירה יש לו להתנדבות במטבח החסד של הארגון: "אני מקלף ירקות, מטגן בצל, מתבל רבעי עוף, ובעצם מאכיל ילדים, אנשים חולים ואומללים…

"הרי חז"ל אומרים שמר עוקבא נחרך כשנכנס לכבשן האש ואשתו יצאה ללא נזק, ואמר מר עוקבא שזה בגלל שהיא היתה מגישה לעניים אוכל מוכן", אומר הרב קליגר. "אנחנו רואים כמה זאת מצווה גדולה וחשובה ולמרות שאנחנו רחוקים מאוד מלהיות בדרגתם של קדושי עליון אלו, אנחנו יכולים וגם צריכים ללמוד מהם מה באמת חשוב בחיים…".

הארגון מבשל מנות מזון בכל ימות השבוע, אבל כשמתקרבת השבת הפעילות הופכת אינטנסיבית הרבה יותר, בגלל הצורך לבשל שלוש סעודות לשבת כולל ארוחת צהרים ביום שישי, וגם בשל העובדה שמשפחות רבות מעדיפות שלא לקבל אוכל באמצע השבוע משום שהן מצליחות להסתדר בכוחות עצמן אבל הכנת סעודות השבת היא כבר אתגר גדול מדי למשפחה שמתמודדת עם ילד או הורה חולה חלילה וחס, ולכן הביקוש למזון מבושל גדול יותר.

"בשעות הצהרים של יום חמישי אחד אני מקבל טלפון ממתנדב שעומד במטבח ומחשב את המנות, בודק כמה מנות צריך עוד להפשיר ומה הכמויות שיש לי, והנה הוא מגלה שבעצם חסרות לנו 135 ערכות, כשכל ערכה כוללת מזון לארוחת צהרים של יום שישי, שתי סעודות בשריות לשבת ועוד סעודה שלישית…

"ההזמנות היו רבות מהמצופה וכמות חומרי הגלם אינה מספיקה", מסביר הרב קליגר את הבעיה. "חשבתי ביני ובין עצמי מה עושים, ידעתי שהארגון מתמודד עם הוצאות כבדות מאוד בגלל הקורונה והחלטתי לעשות מעשה.

"התקשרתי לרב אברהם קאפ ואמרתי לו, שאני רוצה לצאת לקנות עוד חומרי גלם להכנת 135 מנות נוספות. אני אגייס תרומות למימון 70 ערכות, אמרתי לו בעודי מתחיל לחשב מהיכן אגייס סכום כסף גדול כל כך, ואת כל השאר אתה תארגן בזמן הקרוב…

"הרב קאפ אישר כמובן, ואני פניתי להתקשר לחברים ומכרים כדי להתחיל בגיוס סכום הכסף שהתחייבתי…

"באותו רגע אני רואה את בתי בת שמונת החודשים כשהיא משתעלת שיעולים היסטריים, ממש נחנקת. תפסתי אותה בשתי ידיים, ניסיתי לראות אם היא הכניסה משהו לפה, דפקתי לה על הגב… כלום לא עזר… הילדה פשוט הכחילה לי בידיים ואני עמדתי חסר אונים ואובד עצות.

תזמינו הצלה! צרחתי בשארית כוחותי, והילדים היותר גדולים שעמדו כמו נטועים במקומותיהם ומשותקים מאימה אל מול המחזה הנורא, לא ידעו מה לעשות עם עצמם.

"התחלתי לבכות ולהתפלל להקב"ה שיציל את הילדה שלי, ופתאום היא פולטת החוצה חתיכה של נייר כסף מגולגל אותה בלעה תוך כדי משחק, ושממנה כמעט נחנקה רח"ל.

"המחשבה הראשונה שעברה לי בראש באותו רגע היתה 'צדקה תציל ממות'. כי אכן לפני רגע קיבלתי על עצמי לגייס סכום כסף גדול לצדקה, ובתוך זמן קצר זכיתי לראות את חסד ההשגחה העליונה ואת נס ההצלה של בתי היקרה…".