עולים לרגל: תושבת העיר ח"כ קטי שטרית בביקור מרגש בקייטנת החינוך המיוחד של 'עזרת אחים'

ח"כ שטרית המכהנת כיו"ר השדולה לקידום אנשים עם מוגבלויות וחברה בוועדת החינוך של הכנסת, לא הצליחה להסתיר את התרגשותה מהפעילות הענפה ורוח ההתנדבות יוצאת הדופן.


לפעמים העבודה, באופן מפתיע, מגיעה ממש עד אליך הביתה, או לפחות לעיר שבה אתה מתגורר.
את הקביעה הזאת הוכיחה חברת הכנסת קטי שטרית, תושבת בית שמש, שהפעם לא היתה צריכה להרחיק נדוד עד למשכן הכנסת בירושלים, ובמקום זאת בחרה לפתוח את יום העבודה שלה, כאן בבית שמש.
כחברה בוועדת החינוך של הכנסת וכיו"ר השדולה למען אנשים עם מוגבלויות, מתעניינת שטרית רבות בנושא החינוך המיוחד, ובהתאם לכך גם שמעה רבות אודות הפעילות האדירה של 'עזרת אחים', למען ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
הארגון הקים, עם אפס תקציבים ובזכות תרומות של אנשים טובים, מרכז חינוכי של ממש, מעין 'בית ספר חינוך מיוחד', שפועל כולו על בסיס התנדבותי, ללא כל עלות מצד הורי הילדים והנערים המגיעים למקום.
בין היתר פועלת במקום משחקייה עם ציוד יקר ערך, עשרות מתנדבות מתפעלות את המקום במהלך השנה וכמובן גם בחופשה הגדולה, אנשי מקצוע מהשורה הראשונה מייעצים ומכווינים, ושרים, ראשי ערים וחברי כנסת, באים לכאן כדי להתרשם, להתרגש ובעיקר להעריך וללמוד כיצד ניתן לייצא את המהפכה הזאת גם למקומות נוספים.
"הפעילות שלנו מתבצעת בזמן שבתי הספר הרשמיים לא עובדים", הסביר הרב אבריימי ראם לחברת הכנסת שטרית. "בימי שישי אחר הצהרים, בשבתות הקיץ הארוכות, בערבי חגים, בימי חול המועד, בתשעה באב, ראש השנה, יום כיפור, פורים, וכמובן כמובן בחופש הגדול".
לדבריו: "הילדים המיוחדים הם מתוקים, מאירים את הבית. ההורים שמחים בהם ואוהבים אותם מאוד. אבל צריך הרבה מאוד אנרגיה ותשומת לב מרוכזת כלפיהם. לפעמים זה משאיר את שאר הילדים בבית קצת מוזנחים ונטושים, וכולם מפסידים מזה.
"לכן אנחנו לקחנו על עצמנו לתת לילדים הללו תוספת, קייטנות, ימי פעילות, לימודים, משחקים, חוויות ויצירה, אנחנו מוציאים אותם מהבית במערך ההסעות שלנו, מביאים אותם למקום, מעסיקים אותם במשך שעות ומחזירים אותם הביתה שמחים ומרוצים. ההורים לא משלמים שקל אחד בודד!".
גולת הכותרת היא כמובן הקייטנה המיוחדת שמתקיימת השנה, במתכונת של קפסולות, שבע במספר, ותוך הקפדה מחמירה על כללי ונהלי משרד הבריאות, כדי למנוע הדבקה בקורונה בתוך הקייטנה חלילה וחס. למרות המגבלות, הפעילות לא נפגעה, ובפני האורחת הנכבדה אף הוצגה התוכניה העשירה של סדר היום בקייטנה, בכל אחת מהקפסולות השונות.

חברת הכנסת שטרית התרגשה מאוד למראה עיניה, ושיבחה בכל פה את הפעילות יוצאת הדופן: "ראיתי כאן מעיין נובע של חסד ונתינה. 'עזרת אחים' לא רק עוזר ומסייע לכל פונה, אלא גם יוזם, ומייצר פעילות". היא הוסיפה כי האהבה הגדולה שהפגינו הילדים כלפי יו"ר הארגון הרב קאפ, מדברת בעד עצמה ומלמדת על כך שגם הילדים מרגישים בכל לבם, שהנתינה הזאת נעשית מתוך אהבה ורצון להיטיב.