לקראת הימים הנוראים: 'עזרת אחים' זקוקים לעזרתכם

היו"ר הרב קאפ: "חגי תשרי מציבים בפנינו אתגרים לוגיסטיים וכלכליים אדירים, לא נוכל לעמוד במשימה המורכב הזאת בלי עזרת הציבור"

בזמן שאנחנו נערכים לחגים, ומנסים לכלכל את צעדנו בין סגר לסגר, לאזן בין הצורך העז לפגוש את האחים, הדודים, הסבים וההורים, לבין הצורך לשמור על הבריאות ולהימנע מפגישות המוניות שעלולות להוות מוקדי הדבקה חלילה, ב'עזרת אחים' עסוקים באתגר הענק שנקרא 'חגי תשרי', או אולי באתגר גדול עוד יותר שנקרא 'חגי תשרי בצל הקורונה'.

"בחודש הקרוב יש לנו שני ימי ראש השנה, החג הראשון של סוכות וחג שמחת תורה. על כל אלו נוספות השבתות שלפני ואחרי החגים, ובעיקר בין החגים, וכמובן גם ימי החול וימי חול המועד", אומר יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ.

"המשמעות של זה היא המון המון עבודה. זה לבשל אוכל למאות משפחות, לעשרות סעודות שבת וחג, להביא את חומרי הגלם, להפשיר ולקלף, לחתוך ולטחון, לבשל ולאפות ולאחר מכן לארוז הכל לכל משפחה לפי מספר הנפשות שלה. זה אתגר לוגיסטי עצום, במיוחד כשהוא מגיע בתקופת הקורונה, אנחנו צריכים להעסיק את המתנדבים במתווה של קפסולות, והכל מתבצע במעין מצב חירום, עם סגרים שמרחפים באוויר והגבלות תנועה וחוסר ודאות ואנשים שלא יודעים אם הם יצטרכו להישאר בבית לחג ואז הם צריכים את עזרתנו או שהם יוכלו להתארח אצל קרובי משפחה ואז העזרה שלנו אינה נחוצה עבורם".

יו"ר הארגון מדגיש כי הפעילות של חגי תשרי אינה באה במקום או על חשבון הפעילות הרגילה והשוטפת. "אנחנו לא מפסיקים את הפעילות השוטפת. השאלת ציוד רפואי למאות מתושבי העיר בו זמנית, השאלת מחוללי חמצן לחולי קורונה עם סטורציה נמוכה שאפשר לעכב את האשפוז שלהם בבית החולים בעזרת המכשיר הזה שאומנם עולה 1,000 דולרים, אבל הוא מציל חיים ומחולל פלאות.

"ומה עם המועדוניות של החינוך המיוחד שעובדות בימים אלו בקצב מוגבר עם ימי פעילות מיוחדים בערבי שבתות וחגים כדי להוציא את הילדים מהבית ולאפשר להורים להתכונן לשבת או לחג ברוגע, גם בראש השנה עצמו אנחנו מפעילים מועדונית מיוחדת לילדים, וכמובן ביום הכיפורים כשאנחנו לוקחים את הילדים מהבית לפני החג ומחזירים אותם רק אחרי כדי שההורים יוכלו לצום וללכת לבית הכנסת ברוגע ובשלווה בלי שיצטרכו לדאוג לילד הנפלא ובעל הצרכים המיוחדים שבו התברכו.

 "כמובן שגם ההסעות לבית החולים נמשכות כשבשגרה, והטיפול בכוויות, ובדיקות הצהבת לתינוקות לפני ברית, וסיוע במימוש זכויות מול הביטוח הלאומי. כל המחלקות שלנו פעילות בקצב מוגבר, והאתגר הלוגיסטי הוא עצום, לא פשוט בכלל".

איך באמת אתם יכולים לעמוד במשימה הזאת? זה מצריך מאות עובדים ומתנדבים, והמון המון שעות של התנדבות ופעילות…

"עם הלוגיסטיקה אנחנו מסתדרים" אומר הרב קאפ. "אנחנו תמיד נשמח לעוד מתנדבים שיעזרו לנו, אבל אל דאגה, עוד לא קרה ש'עזרת אחים' לא הצליח לעמוד בדד ליין ולספק את השירות שהוא התחייב לספק.

"הבעיה הגדולה היא הבעיה התקציבית. כל הדברים הללו עולים הון רב. רק מחוללי החמצן עלו לנו קרוב ל-200 אלף שקלים, המזון למשפחות החולים מגיע לסכומים אדירים, וזה מזון מבושל וטעים שמגיע ארוז בקפדה ובאהבה למשפחות שיש בהן ילד או הורה חולה בסרטן או במחלות קשות אחרות חלילה, משפחות שהתפרקו ברגע אחד והפסיקו לתפקד בגלל מכה כואבת שנחתה עליהן והורים שכל הזמן מתרוצצים בין בתי חולים ורופאים מייעצים. האוכל המבושל מחזיק את המשפחות הללו ומאפשר לילדים הללו לשמור על קצת שפיות, להחזיק את הראש מעל המים עד שהמצב יחזור לשגרה המבורכת".

אבל 'עזרת אחים' הוא ארגון ותיק, בטח יש לכם מקורות מימון קבועים ומסודרים. לא?

"ממש לא! יש לנו רק דבר אחד שעליו נשענת כל הפעילות: הלב החם של העם היהודי. הפעילות הזאת היא עצומה, והיא עולה המון המון כסף. בימים רגילים אנחנו מתאמצים ומשתדלים ומסתדרים בסופו של דבר. הציבור עוזר ותורם בשמחה.

"אבל עכשיו", מסכם הרב קאפ, "אני נאלץ לעשות את מה שאני הכי לא אוהב לעשות. לפנות לציבור ולהתחנן לעזרה."

"רבותי, 'עזרת אחים' זה ארגון הרווחה היחיד בבית שמש שפועל בתחומים רבים כל כך בסדר גודל שכזה. איך ניראה אם לא תהיה בעיר שלנו עזרה הדדית חלילה. אין מין בני אדם לא עוזרים לשכנים שלהם, לחברים שלהם ולאחים שלהם? בית שמש הוכיחה תמיד שהיא יודעת לבוא לעזרת תושביה, הציבור כאן ער למצוקת הזולת, יש כאן ערבות הדדית ברמה גבוהה ביחס לערים אחרות, ולכן אני פונה אליכם ומבקש אחים יקרים, בואו לעזרתי, בואו לעזרתם, בואו לעזרתכם!
אנא, תרמו מכספכם בעין יפה, ובזכות התרומה הזאת אני מברך אתכם שתזכו לשנה טובה ומתוקה, ושיתגשמו כל משאלות לבכם לטובה ולברכה".

איך באמת אפשר לתרום ולעזור?

"אפשר דרך האתר של 'עזרת אחים', ואפשר בטלפון 02-999-0000.
מי שרוצה לאמץ ילד רעב לסעודות של ימי החג יכול לתרום סכום של 120 שקלים, ואנחנו נאכיל ילד אחד מכספי התורם…
אפשר לאמץ משפחה לחג בתרומה של 50 שקלים כפול 12 תשלומים. מי שרוצה לתרום עבור סעודות חג למשפחה שלמה לכל חגי תשרי, מזומן לתרום סכום של 100 שקלים כפול 12 תשלומים.
כמובן שאפשר לתרום מכשירים רפואיים כמו 'מחוללי חמצן', ופעילות רבה אחרת.
כל תרומה תתקבל בכבוד, קטנה או גדולה. הפעילות שלנו היא ענפה ואינטנסיבית, ואני יכול להבטיח לכם דבר אחד, כל שקל שתתרמו, ילך לעזרה ולסיוע לאנשים הזקוקים לכך, מכל הקהילות, מכל השכונות ומכל המגזרים".