אחרי כמה פעמים התרגלתי, ולאחר מכן פשוט התלהבתי

מאז שהייתי ילדה קטנה, שמעתי על ארגון 'עזרת אחים', יש לי שכנות גדולות ממני שהיו מתנדבות במועדונית לילדים המיוחדים של עזרת אחים,
ולכן לפני שנה, החלטתי שגם אני רוצה להתנדב בארגון.

האמת שקצת נרתעתי, להתנדב זה טוב, אבל 'ילדים מיוחדים' זה קצת מלחיץ למי שלא רגילה.
נכנסתי למועדונית בפעם הראשונה, עם חשש גדול מאוד. לא אגיד שהתחרטתי אבל באמת קצת פחדתי.
אחרי כמה פעמי התרגלתי.

בהמשך פשוט התלהבתי, התמכרתי!!!

הילדים האלו כל כך מתוקים. יש בהם תמימות יוצאת דופן, ולמדתי לאהוב לא רק את הילדים שאוהבים בלי תנאי ומחזירים חיבוקים ומחמאות בשפה הפשוטה שלהם, אלא גם את אלו שלא יכולים לתקשר בכלל.
מה שמעודד אותי זו הכרת הטוב של ההורים, ובעיקר הסיפוק הגדול שאני חווה כשעוד ילד חייך בזכותי, ועוד ילדה חוזרת הביתה עם מצב רוח טוב יותר ורגועה יותר בזכות ההתנדבות שלי.
זאת הרגשה נפלאה.

אז למה בעצם אני מספרת לכם את כל זה? כי למרות שאני כמתנדבת לא מקבלת שכר (חוץ משכר מצווה שזה שווה הרבה!!) ויש גם הרבה מאוד בנות שמתנדבות כמוני,
חשוב לי להסביר לאנשים שאולי חושבים שבעצם אין כמעט עלויות לארגון, עד כמה הם טועים:

תבינו שההשקעה היא אדירה.
ולכל אלו שחושבים לעצמם "וואו, הלוואי והיתה לי הזכות הזאת!", אז זו ההזדמנות שלכם להיות השותפים שלנו! וזה דבר גדול!
כדי שהמתנדבות יצליחו במלאכה, צריך מעטפת מאוד חזקה. זה אומר אוכל לילדים בשפע, משחקים בלי סוף, פרסי עידוד ודרבון, פעילויות ותוכניות הפעלה יקרות- ויש את כל הדברים האלו ועוד הרבה יותר.
מבחינת העלויות, יש שכירות לשלם, עלויות הארוחות שמגישים לילדים מידי יום, צוות מקצועי של עובדים במועדוניות והסעות כל יום להחזיר את הילדים הביתה. רק מתקני השעשועים בחצר זאת השקעה אדירה, והניקיון… תחשבו מה זה לנקות כל יום מועדונית שבה שהו ילדים בעלי צרכים מיוחדים, במשך שעות ארוכות!
בפרט בימים אלו של הקורונה שחייבים להיזהר כל כך בעניין ההגיינה – ואני יכולה להעיד על כך שהמועדוניות תמיד במצב מטופח, נקי ומסודר.

האם יש מתנה שיכולה להיות יותר מתאימה לתת לילדים המיוחדים לחנוכה, מעוד אלומת אור, בדמות תרומה כספית שתאיר את חייהם? לא נראה לי.
אז בואו ותהיו השותפים שלי ושל עשרות החברות שלי המתנדבות יחד איתי ונותנות את הלב והנשמה למען הילדים המתוקים האלו!
ביחד – עם העזרה שלכם, נכניס אור לחייהם של ילדי בית שמש המיוחדים.

חנוכה שמח!
ר. ג. מתנדבת במועדונית 'עזרת אחים'